Openingsuren: donderdag & vrijdag van 14u tot 18u en zaterdag van 11u tot 17u en elke eerste zondag van de maand van 13.30u tot 17u
Adres: Liersesteenweg 58, 2520 Emblem (bij Lier) - België
E-mail: info@cartnscrapart.be - Tel: 03/480.31.69 (telefonisch enkel bereikbaar tijdens de openingsuren)


link naar onze webwinkel (klik op logo)

maandag 17 december 2012

Aftellen naar Kerst 16

Hallo iedereen,


Vandaag is het mijn beurt om opnieuw met een kerstprojectje te komen. Ik heb vandaag snel-klaar kerstkaartjes, aangezien kerst nu wel met rasse schreden nadert, en als je nu merkt dat je nog een hoop kaarten te kort komt, dan is dit misschien een oplossing....Verder ook ideaal om restjes weg te werken! Kortom, alleen maar positieve dingen te zeggen over deze kaarten.

Dit idee is van Ingrid Danvers, uit de "scrapcards 3".

We starten met een A4 vel, vrij stevig kaartpapier, want dit wordt je basiskaart. Snij het vel in de lengte in twee, dit is voor 2 kaarten.


Duik in je restjesbak en haal er wat restjes kerstpapier uit. Neem een stukje wit papier die je door de cuttlebug draait met een winters of feestelijk motiefje wat past bij kerstkaarten. Ik heb gekozen voor de ijskristallen. Mijn restjes zijn van MME (bollen) en sassafrass (rood).

Vouw je witte basiskaart in twee, er ontstaat een vertikale rechthoekige kaart met de vouw bovenaan.
Schik de restjes op de kaart en snij ze op de juiste breedte :

Duik in je lintendoos en zoek naar een kerstkleur die past bij je papiertjes. Ik koos voor een dieprood lint dat ik recupereerde van een doos pralines :-). Met mijn strikjesmaker een mooie strik gemaakt en het lint vastgezet op de overgangen tussen het embost gedeelte en designpapiertje.
Een leuke tekst gestempeld, met een ronde pons uitgestanst en afgewerkt met een chipboard kerst figuurtje (october afternoon)


Deze kaart is 10 minuten werk en ziet er dan als volgt uit bij daglicht :
 
 En nu ik toch bezig was, nog een paar varianten gemaakt. Eerst de tweede helft van het A4 vel gebruikt :

dan ook eens een horizontale variant en met een borderpons gewerkt ipv met lint :


gebruikte materialen :
- cuttlebug embossingsmal + cuttlebug
- lint uit eigen voorraad
- kerstpapier : MME, sassafrasslass, ocotber afternoon
- tekststempels : stamping up!
- chipboard kerstfiguur : october afternoon
- ronde pons : stamping up!
- strikjesmaker joy!
- houten figuurtjes kerstman: zeeman
- kerststicker : october afternoon
- borderpons : martha steward

ziezo,
Ik hoop dat jullie het een leuke kaartvariant vinden en dat jullie met deze tips nog snel aan de slag kunnen en nog voldoende kaarten op tijd kunnen maken :-)

groetjes,
Veerle

1 opmerking: