Openingsuren: donderdag & vrijdag van 14u tot 18u en zaterdag van 11u tot 17u en elke eerste zondag van de maand van 13.30u tot 17u
Adres: Liersesteenweg 58, 2520 Emblem (bij Lier) - België
E-mail: info@cartnscrapart.be - Tel: 03/480.31.69 (telefonisch enkel bereikbaar tijdens de openingsuren)


link naar onze webwinkel (klik op logo)

dinsdag 1 oktober 2013

Mixed Media Canvas

Vandaag voor de eerste keer Mixed Media hier op het blog,
Ik heb voor jullie een canvas gemaakt en laat
jullie stap voor stap zien hoe ik te werk ben gegaan.
Je kan dezelfde technieken gebruiken om een
Mixed Media, kaart of lay-out te maken.
Hier van ben ik vertrokken :
een canvas van 10/10
welk merk je gebruikt maakt niet uit
en werk je graag met een groter canvas kan dat ook natuurlijk!

Stap 2 : het uitzoeken van spulletjes,
ik vond tussen mijn chipboard letters het woord "love"
en beslis dat dat het thema voor mijn canvas wordt.
Dus zoek ik spullen uit die misschien in aanmerking komen:
letters,knopen,een oude rits, onderdelen van een oude pen,
bloemen,heel wat metalen frustels en ik stans heel
wat vormen uit die in aanmerking kunnen komen.

Dan neem ik mijn verf materiaal erbij,
deze keer werk ik met producten van Tattered Angels,
je kan ook acrylverf gebruiken,inkten,sprays.
Wat je zeker nodig hebt is Gesso, dit is een basisverf een
grondverf, ik koop ze in wit omdat deze makkelijk in de gewenste kleur te 
brengen is indien nodig.
Gesso kan je ook gebruiken oom een verweerde look aan je 
kaarten aan te brengen. Doe wat Gesso op je vinger en wrijf langs de
rand van je kaart, zo krijg je een oude en verweerde look.


Mijn canvas kreeg eerst een laagje met modeling paste,
structuur pasta.
Dit is een dikke witte substantie, die je met een spatel
of een dikke borstel aanbrengt. met de spatel of de achterkant van je borstel
breng je dan srtuctuur aan, het is niet de bedoeling om het goedje
glad aan te brengen,er moeten heel wat bobbels inzitten.
Dit laat je goed drogen en dan komt je versiering erop.
Dat is wat puzzelen tot je een combinatie hebt die je leuk vindt.
Hierbij is niks goed of slecht, wat jij mooi vindt is het juiste.
In mijn voorbeeld heb ik speciaal heel wat stansen gebruikt
zodat je kan zien dat je met spullen die je al hebt
of die je koopt vele kanten mee uit kan.

Deze combinatie vond ik wel leuk, ik kleef alles vast
met mijn lijmpistool.
En zoals ik al zei, Gesso dient als basis anders krijgen we die rode
bloem nooit in de gewenste kleur. 
Omdat ik nu veel stanzen heb gebruikt, heb ik al een vrij wit resultaat.
Maar toch krijgt gans het geheel een laag Gesso. 
Zo start je met een egale basis in een en dezelfde kleur.
Ziet er zo ook al wel leuk uit :)

Dan gaan we aan de slag met onze inkt en spray.
En hiervoor moet je niet bang zijn dat je de boel gaat
verknoeien, vind je het resultaat echt niet goed ...
laat het goed drogen en breng opnieuw Gesso aan.
Ik ben begonnen met een blauwe spray,
deze van onder naar boven aangebracht zodat er onderaan
veel kleur zit en bovenaan bijna niets.
Dan heb ik mijn Glimmer Glaze (Oil Slick)
van Tattered Angels genomen en deze
onderaan aangebracht (deze verf je), daarna de spray
op mijn craft mat gespoten en verdunt met water en
met een borstel aangebracht, zo krijg je die hele licht kleur.
Tussendoor drogen met het heat gun, dan zie je beter het resultaat
en kan je een nieuwe laag aanbrengen, voor het donkere deel.
Je kan dit beter in stappen doen, omdat het makkelijk is om donkerder
te gaan dan lichter.

Ik hoop dat ik jullie zin heb doen krijgen dit ook te proberen, als er vragen zijn, hoor ik dat natuurlijk graag. 
Textuur pasta en Gesso kan je kopen bij Hilde als ook de inkten waar ik mee gewerkt heb,
Al de producten van Tattered Angels staan aan 10% korting !!!!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten