Openingsuren: donderdag & vrijdag van 14u tot 18u en zaterdag van 11u tot 17u en elke eerste zondag van de maand van 13.30u tot 17u
Adres: Liersesteenweg 58, 2520 Emblem (bij Lier) - België
E-mail: info@cartnscrapart.be - Tel: 03/480.31.69 (telefonisch enkel bereikbaar tijdens de openingsuren)


link naar onze webwinkel (klik op logo)

donderdag 3 mei 2018

Sketched Blooms: Mft en distress ( en oxide) inkten

De lente uit zich stilaan in de natuur.
Daarom dacht, we trekken de trend door.
Een bloemen kaartje.


 Ik gebruikte het fantastische setje Sketched Blooms2 van My favorite things.  
Nu ik m'n blogpost maak zie ik dat het niet meer in de webshop staat, maar met dit setje sketchy flowers kan je zeker een gelijkaardig resultaat bekomen.  
Eigenlijk heb je een bloemen setje nodig waar je per bloem/blad de outline stempel hebt en de volle stempel.
Qua papier ging ik aan de slag met strathmore watercolor paper cold press.

Daarop stempelde ik met de outline stempel en versafine smokey grey inkt .  Mooi je paneeltje vol stempelen.



Daarna bevochtigde ik met een penseel m'n aquarel papier.

Deed Broken China Distress inkt op m'n glas mat en begon de inkt met een plat penseel op m'n papier te zetten.  



Doordat je achtergrond nat is vloeit de inkt mooi.  Ik ging overal over, op de plaatsen waar ik nog de bloem moet in stempelen, depte ik met een doek de inkt wat weg, gaat heel gemakkelijk.

Dan kies je wat distress Oxide inkten en je stempelt mooi je bloemen erin in de laagjes die je stempelset heeft.



Om toch nog wat detail te kunnen geven ging ik nog aan de slag met wat extraatjes:
De blaadjes kregen hier een daar wat wit, dat deed ik met de Gelly roll bright white pens, een setje met 3 verschillende diktes.


De oranje bloemen kregen wat detail met de nuvo ebony black, crystal drops.  Zoals je ziet op de foto heb ik een ultra fine aplicator gevuld met de zwarte nuvo drops, zo kan je heel fijn werken.
Het takjes met bolletjes kreeg wat detail van de white glaze pen.
Het kaartje valt wat groter uit, doordat ik het witte boordje erond zo mooi vond.  Komt door het vast te tapen op m'n werkvlak, maar geeft wat rust vind ik
De basis van de kaart is terug het mooie Florence papier: Concrete

Gebruikte distress oxides:
Broken China



Aarzel niet om vragen te stellen!

Lieve groetjes uit Brugge
Isabelle


2 opmerkingen: